Najczęściej zadawane pytania

Najczęściej zadawane pytania
Chcesz wyjechać jako Opiekun Osób Starszych do Niemiec, ale nie wiesz co Cię czeka ? Oto lista najczęściej dręczących Was pytań - zachęcamy do lektury!
1. Jaką umowę i formę zatrudnienia proponuje Interkadra?
Interkadra swoim Opiekunom proponuje w pełni legalną współpracę na podstawie umowy zlecenia na czas nieokreślony, z pełnym opłaceniem składek zdrowotnych i emerytalno-rentowych. Dzięki temu mają Państwo również gwarancję pełnego ubezpieczenia podczas pobytu w Polsce, jak i podczas pobytu w Niemczech.
2. Jakie warunki trzeba spełniać, aby rozpocząć współpracę z Interkadra?
Najważniejszym kryterium, którym kierujemy się przy wyborze Opiekunów jest znajomość języka niemieckiego - oczekujemy minimum komunikatywnej. Niezwykle istotne w pracy z seniorami jest posiadanie doświadczenia w opiece (choćby nad osobą spokrewnioną). Dodatkowymi atutami są odbyte kursy, posiadane certyfikaty, czynne prawo jazdy czy referencje.
3. Od kiedy mogę wyjechać i jak długo trwa zlecenie w Interkadra?
Nasi Opiekunowie wyjeżdżają zgodnie z ich dyspozycyjnością, nawet dzień po zawarciu umowy o współpracy. Zlecenia trwają najczęściej od 6 tygodni do 2 miesięcy, ale jest możliwość przedłużenia wyjazdu.
4. Czy jest możliwość pracy na krótkie zastępstwa, np. na miesiąc, podczas urlopu wypoczynkowego?
Oczywiście, jest możliwość krótkich wyjazdów, skierowane są one do osób właśnie zainteresowanych wyjazdami w ramach urlopów, czy preferujących krótsze zastępstwa.
5. Czy mam wpływ na wybór oferty?
Tak. Każdy Opiekun przed przedstawieniem oferty określa swoje oczekiwania. Na podstawie profilu osobowego staramy się dopasować ofertę, dobraną pod kątem doświadczenia, jak i preferencji Opiekuna.
6. Czy mogę wyjechać do miasta, które mnie interesuje? W jakich regionach mają Państwo oferty pracy?
Posiadamy oferty zleceń na terenie całych Niemiec. Jeśli Opiekunowi zależy szczególnie na konkretnej okolicy, prosimy poinformować o tym konsultanta. Dzięki temu będziemy szukać wyjazdu zgodnego z oczekiwaniami.
7. Mam referencje, podziękowania od rodzin, czy jest mi to potrzebne?
Oczywiście im więcej tym lepiej. Takie dokumenty świadczą nie tylko o stażu pracy, ale również o zaangażowaniu Opiekuna podczas wykonywania obowiązków i wdzięczności ze strony rodzin za opiekę nad ich bliskimi.
8. Czy mężczyzna może podjąć pracę w Interkadrze ?
Oczywiście, płeć nie ma znaczenia. Posiadamy oferty zarówno dla Pań, jak i Panów.
9. Jak wygląda proces rekrutacji?
Rekrutacja przebiega w kilku prostych krokach:
- zgłoszenie się do Interkadra poprzez formularz, telefon lub osobiste spotkanie;
- krótka rozmowa z konsultantem na temat doświadczenia Opiekuna, terminu potencjalnego wyjazdu, preferencji;
- sprawdzenie znajomości języka niemieckiego;
- spotkanie i podpisanie umowy w jednym z naszych biur w Polsce;
- propozycja wyjazdu;
- rozpoczęcie pracy.
10. Kto pomoże mi w razie nieprzewidzianych problemów podczas zlecenia?
Każdy z naszych Opiekunów ma zapewnione wsparcie swojego koordynatora. Żaden z Opiekunów nigdy nie zostaje bez pomocy. Dodatkowo w sprawach pilnych do dyspozycji pozostaje telefon alarmowy obsługiwany codziennie, przez całą dobę.
11. Jak wygląda organizacja wyjazdu?
Organizacja przejazdu w obie strony leży w gestii Interkadra. Opiekun ma zapewniony transport z umówionego miejsca do domu podopiecznego ze sprawdzonym przewoźnikiem. Istnieje możliwość organizacji podróży przez Opiekuna, wówczas Interkadra zwraca koszty podróży.
12. Jak wygląda zakwaterowanie i wyżywienie ?
Zakwaterowanie i wyżywienie jest zapewnione w domu naszego podopiecznego. Zabranie ze sobą dodatkowych pieniędzy to kwestia indywidualna, są one przeznaczone jedynie do własnego użytku i to Państwa decyzja jaką kwotę chcecie mieć przy sobie.
Nadal masz wątpliwości? Na pewno je rozwiejemy!
Zadzwoń do Nas!
tel. 12 290 44 38